5: Verblijf in Ko Chang - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Gerrel en Paul Wissink - de Ridder - WaarBenJij.nu 5: Verblijf in Ko Chang - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Gerrel en Paul Wissink - de Ridder - WaarBenJij.nu

5: Verblijf in Ko Chang

Door: P/G

Blijf op de hoogte en volg Gerrel en Paul

05 Augustus 2008 | Laos, Vangviang

Vooraf: in Laos werkt onze nederlandse mobiel niet, wij zijn voorlopig alleen te bereiken via een Loas gsm: 0206448419

Na de lange wandeling op de 1e dag op het strand van Ko Chang en op advies van een Frans paar hebben we voor 550 Bath (11 euro) onze intrek genomen in een mooi huisje pal op het strand. Dat is inclusief ontbijt en het gebruik van het zwembad van de buren. Het blijkt een tent van nichten te zijn, de service is er niet minder om. Het toilet loopt door en de kraan lekt dus Paul gaat aan de slag. Na enige tijd is het toilet helemaal kaduuk en spuit het water tegen het plafond. Het zijn niet alleen de Thais die water verspillen. Paul ziet kans het toiletwater met op het strand gevonden rubbers te dichten (er zit geen kraan op). Vraag : hoe heette die nederlander die met een vinger in de dijk een ramp voorkwam? Zo stond Paul ook met zijn duim de waterleiding lange tijd dicht te houden voordat hij met de andere hand de klus heeft geklaard. "s Nachts begint het toch weer wat te lekken dus er moet toch een monteur aan te pas komen. We worden geholpen door La Poeh (zie foto), de lieftallige beheerster (of -der??) Gevolg: we mogen in een groter huisje, nog mooier zicht op de zee, ondergaande zon op eigen balkon en zwembad dichterbij. Erica neemt haar intrek in een eigen bungalow. We maken een uitstapje naar naturebeach. Erg oorspronkelijk en eenvoudig, maar helaas voor liefhebber; alleen textielstranden. Wel heerlijk zwemwater met hoge golven ( en rode waarschuwingsvlag). Een mooie houten Ibis mobiel gekocht en genoten op een alternatief terras. Op de terugweg koopt Gerrel een mooie superwijde Thaise omslagbroek.

• 17 Juli 2008 - 18:53

Diny Maas:

Hi Paul en Gerrel. leuk om jullie zo te kunnen ontvangen.Heb dit naar m`n hotmail gestuurd,zodat ik vanaf overmorgen 3 weken in Beverwijk,op m`n gemak jullie wel en wee kan volgen.Heb het goed. Liefs,Diny