11 Tussenbericht - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerrel en Paul Wissink - de Ridder - WaarBenJij.nu 11 Tussenbericht - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerrel en Paul Wissink - de Ridder - WaarBenJij.nu

11 Tussenbericht

Door: P/G

Blijf op de hoogte en volg Gerrel en Paul

23 Augustus 2008 | Vietnam, Hanoi

We zijn nu op Cat Ba eiland, Halong Bay, Vietnam en lopen nog steeds achter met het schrijven van de reisverhalen. Het strand en de zon (eindelijk) heeft ook zijn aantrekkingkracht getuige onze tijdelijk rode huiden. Op dit eiland zijn bovendien slechts schaars internet fasciliteiten en geen printers (voor Paul..)

Daarom dit tussenbericht. In de koppen van de berichten geven we aan welke verhalen of berichten nog niet af zijn (maar wel te bekijken)

Morgen reizen we naar Hanoi en overmorgen per vliegtuig naar Bangkok waar we enkele dagen blijven. Misschien nog een tropisch eilandje en dan door naar Maleisie en Indonesie.

• 23 Augustus 2008 - 07:05

Kees De Leeuw:

Leuk om te horen dat jullie er zo van genieten, wordt haast jaloers !!

• 23 Augustus 2008 - 12:56

Ronald Teeuwsen:

Hoi, hoi,

Ga je Vera en Ivo nog bezoeken?

En wordt Paul niet op school verwacht?

• 23 Augustus 2008 - 13:00

Ronald Teeuwsen:

Oh ik zie het al...

Jullie hebben een "werk" pauze genomen. Leuke foto's en deze site was voor mij nog nieuw...

• 23 Augustus 2008 - 13:50

Simon:

Hoi daar!

toevallig dat Ivon en ik gisteren alletwee afzonderlijk constateerden dat jullie al lang geen bericht meer hadden gepost. We gingen er al vanuit dat dat betekende dat jullie het prima naar jullie zin hebben. Toch leuk weer even wat te lezen, veel plezier!

• 23 Augustus 2008 - 19:39

Michael:

dag Paul
    wat leuk dat je me in de gelegenheid stelt jullie droomreis te volgen (en gepast jaloers te worden). Pas op met die rode huid van jullie, die past in een ander land. Met trouwens ook een andere tooi.
    Vandaag weer plenzende regen in NL. Daarna ook zon, maar dan weer nattigheid. Wees maar blij dat je dat dit jaar even mag overslaan.
    Hartelijke groet, Michael

• 23 Augustus 2008 - 21:00

Kees Wijnen:

wij zijn nu in het koude nederland en lopen nog steeds in de regen. Het strand en de zon is voor ons onbereikbaar en hebben witte velletjes. Maar we barsten van het internet en krijgen steeds nieuwe mail van dingen die we weer moeten doen. Wat zijn jullie toch gelukkig!

• 25 Augustus 2008 - 06:53

Fred & Irith:

Dag Paul en Gerrel,
    Wat leuk dag jullie hebben besloten langer in Vietnam te blijven! Een heel andere ervaring na Thailand en Laos, nietwaar? Benieuwd welke ervaringen jullie in Halong Bay hebben gehad. Geode reis gehad terug naar Hanoi en door naar Bangkok? Groeten, Fred, Irith, Marisa, Igor.

• 25 Augustus 2008 - 11:14

Ton Visser:

beste Paul

leuk je berichten te lezen.

hier gebeurt ook wel wat.

Ilona is niet meer onze leidinggevende er is een
    interim aangesteld.

dat wordt een interessante accreditatie.

geniet mar van het rije leven.
    vr.gr.

ton

• 25 Augustus 2008 - 12:02

Natasja Warnier:

In het verre Oosten? Ik was even benieuwd of jullie ook nog naar Iran (dus midden - oosten) zouden gaan?

• 25 Augustus 2008 - 14:04

Victoire:

Hoi Gerrel en Paul,
    Als ik jou was Paul zou ik er volgend jaar deze tijd weer tussenuit knijpen. Het rooster is nog nooit zo'n chaos geweest als deze keer. Dus geniet van het niet nadenken, niet checken, geen afspraken enz.
    En ZON, ik weet niet meer wat dat is!!!
    Groet,
    Victoire

• 25 Augustus 2008 - 22:01

Gerda En Jan:

Lieve Gerrel en Paul,

Wij merken dat jullie ondertussen al heel wat gereisd en beleefd hebben in Azië.
    Wij genieten erg van jullie uitgebreide verhalen. Waar halen jullie met dat hoge reistempo de tijd vandaan? De prachtige strandjes op Ko Chang , de zalige temperatuur van het zeewater, het heerlijke Aziatische eten, de enorme plensbuien tussendoor zijn allemaal zeer herkenbaar en wij vinden het heel leuk om alles weer via jullie verhalen te beleven. Hebben jullie in Laos de Buddhagrot (Pak Ou) nog bezocht? Wij hopen dat jullie foto’s wel gelukt zijn. Ook jullie bezoek aan de sauna in Vientiane was voor ons herkenbaar. Toen wij in Vietnam maakten al die brommertjes (Hondaoms) de weg ook al zo onveilig. Van een kastenstelsel was in die tijd nog geen sprake. De Hummer lag gelukkig niet eens op de tekentafel.

Ondertussen zijn wij weer gezond en uitgerust terug van onze Scandinavië trip.
    De eerste weken waren we in Zweden. Hier hebben we eindeloos gewandeld in de bossen en prachtige kanotochten gemaakt over de talrijke meren. Alhoewel er volgens de statistieken meer elanden dan mensen rondlopen hebben wij er jammer genoeg geen een in levende lijve gezien. De laatste 2 weken hebben we doorgebracht in Noorwegen, waar we o.a. een bezoek brachten aan het imposante Geirangerfjord. Ondanks dat de bergen niet hoger waren dan 1700 m reden wij regelmatig door verlaten streken met eeuwige sneeuw. Noorwegen sprak ons veel meer aan dan Zweden omdat het afwisselender was en veel ruiger.
    Helaas vielen de campings soms wat tegen. Zij waren erg vol en er stonden voornamelijk caravans (groot en groter) of campers van het formaat SRV-wagen.
    Net als jullie hadden ook wij veel regen. Geen moesson, maar een zeer actief lagedrukgebied speelde ons parten. Het leek af en toe wel herfst, lage temperaturen en veel regen en harde wind. BBBrrrr! Echt lekker kampeerweer weer dus, maar niet heus! We zijn daaarom eerder dan gepland teruggekomen en nu zitten we alweer een week in de Nederlandse regen….

Gerrel en Paul, bedankt voor jullie mailtjes, nog veel plezier de komende tijd. We kijken uit naar jullie nieuwe verhalen.

Tot schrijfs en de groeten van Jan en Gerda

p.s.
    Van de Alliantie hebben wij een bericht ontvangen voor de jaarlijkse
    onderhoudsbeurt (Pion) Als je wilt kunnen we een afspraak maken in de periode 25 aug. t/m 14 nov.
    Wil je dat we een afspraak maken of zullen we het dit jaar maar vergeten?

• 26 Augustus 2008 - 11:28

Joke En Roos:

Dag Paul en Gerrel,
    Wat leuk dat wij ook mogen genieten van jullie avonturen.(Joke had je eerst weggegooid omdat ze dacht dat het spam was!). We hebben in ieder geval nog heel wat te lezen. Joke adviseert jullie om naar Koh Nang Yuan resort te gaan omdat ze daar zelf vorig jaar is geweest. GEWELDIG! Het zijn 3 kleine eilandjes verbonden door een zandbank. Er zijn altijd wel hutten vrij. De eilanden zijn op zich al een paradijs maar.... de onderwaterwereld is zo mooi, gewoon niet na te vertellen. Heel veel plezier en groetjes van Roos en Joke

• 26 Augustus 2008 - 11:55

Annemieke Velzeboer:

dag gerrel en paul!
    zelf net thuis van fietsreis rome/nederland, lees ik over jullie geweldige avonturen! Wow!
    heb het leuk met elkaar en geniet. eet in hanoi bij straatstalletjes, er is er een die diverse soorten slakken serveert, heerlijk!
    groeten, annemieke

• 03 September 2008 - 10:42

Sharla :

dag lieverds!!!

ik ben zo blij dat jullie het zo fijn hebben.bedankt voor je lieve sms en teken van leven.denk vaak aan jullie.het is hier druk mag je weten,dus geniet maar.
    veel liefs van jullie tandartsassistente.
    XxX Shar